Aicina uz Latvijas amatierteātru iestudējumu skates „Gada izrāde 2016” izrādēm Rīgā



No 9. līdz 17. martam ikviens interesents aicināts apmeklēt Latvijas amatierteātru iestudējumu skates „Gada izrāde 2016” izrādes Rīgā. Šogad skatē piedalās deviņi galvaspilsētas amatierteātri, kas izvirzīti uz reģionālo skati no amatierteātru festivāla “Rīga spēlē teātri 2016”, tajā skaitā seši pašvaldības kultūras iestāžu teātri.

Ceturtdien, 9. martā uz Robēra Tomā kriminālkomēdiju „Astoņas mīlošas sievietes” aicina Latvijas Universitātes studentu teātris. Izrāde ir stāsts par astoņām atšķirīgām sievietēm, kuras vieno viens vīrietis – tēvs, vīrs, brālis, znots, draugs, mīļākais, svainis, saimnieks. Rutīnas nogurdinātas un savu savtīgo interešu pārņemtas, neviena no sievietēm nenojauš, ka rūpīgi glabātie noslēpumi nāk gaismā… Kas katrai no viņām ir slēpjams? Un kura no visām astoņām ir vainīgā? Izrādes režisors ir Visvaldis Klintsons. Izrāde notiks Latvijas Universitātes Humanitāro zinātņu fakultātē, Visvalža ielā 4A, tās sākums plkst. 19.00.

Sestdien, 11. martā plkst. 11.00 Rīgas Kultūras centrā „Iļģuciems” amatierteātra „Piektais tramvajs” dalībnieki un režisors Andris Gross izrādē „Spogulīt, spogulīt, paskaties sevī” aicinās domāt par Latvijas Republikas Satversmes 1. nodaļas otro pantu: Latvijas valsts suverēnā vara pieder Latvijas tautai. Iestudējuma centrālā tēma ir vara. Vara kā cilvēka apziņas stāvoklis, kas sevi spēj nodrošināt tikai pakāpjoties uz kāda cita cilvēka personību, to pazeminot. Vara kā mānīgs, iznīcinošs spēks, kā reibums, kas ieved cilvēku neredzamā pašiznīcināšanās atvarā. Šo izrādi bērniem un jauniešiem līdz 16 gadu vecumam skatīties nav ieteicams.

Nopietnu un aktuālu tēmu savā izrādē risina arī Kultūras un tautas mākslas centra „Ritums” studijteātris „Aka” Biļana Srbļanovičas lugas „Siseņi” iestudējumā, kuras sākums plkst. 13.00. Lugā skartā tēma – cilvēku vēlme baudīt dzīvi, egocentrisms, nevēlēšanās atbildēt, rūpēties par saviem vecākiem un bērniem, ir īpaši aktuāla šodien. Režisore Ligita Smildziņa.

Savukārt 17.00 Rīgas Tehniskās universitātes Mazajā zālē skatītāji aicināti uz režisora Romana Grabovska un Rīgas Tehniskās universitātes studentu teātra „Spēle” komēdijas „Mandragora” iestudējumu. Izcilā renesanses domātāja Nikolo Makjavelli komēdija ir stāsts par rosīgo Florences dzīvi, tās tikumiem, paražām un veltīta mūžsenām tēmām – kaislībai un azartam. Lugā ir arī liela deva ironijas par Makjavelli filozofiskajos traktātos daudzkārt aprakstītajām tēmām – meliem, naudu, morāles noliegšanu un savtīgumu.

Svētdien, 12. martā Rīgas Kultūras un tautas mākslas centrā „Mazā ģilde” plkst. 13.00 būs skatāms Kārļa Skalbes lugas „Bendes meitiņa" iestudējums pēc Kārļa Skalbes pasakas motīviem bērnu un jauniešu teātra studijas „Vinnijs” sniegumā. Lugas vēstījums ir saprotams un ļoti aktuāls mūsdienās, izvirzot ikvienam svarīgus jautājumus – kā pieņemt savu likteni? Kā rast dvēseles mieru? Kā saplūst ar pasauli vienotā skanējumā? Iestudējuma režisores ir Karīna Šišlo un Inguna Gremze

Plkst. 19.00 režisore Dace Liepeniece un teātra studija „Haritas” aicina uz izrādi „Ja mēs to zinātu…” pēc Antona Čehova lugas „Trīs māsas” motīviem. Izrāde ir par sapņiem un ilgām, par brīvās gribas un likteņa attiecību dzīvē. Kas nosaka mūsu dzīves ceļu? Mūsu izvēles, notikumu sakritības vai Dieva plāns? „Ja mēs to zinātu...” saka A. Čehova trīs māsas lugas finālā. Muzikālo noformējumu iestudējumam radījis komponists Valdis Zilveris.

Piektdien, 17. martā plkst. 19.00 Rīgas Tehniskās universitātes Lielajā zālē būs skatāma skates pēdējā izrāde „No spēles līdz spēlītei”, ko skatītājiem piedāvā VEF Kultūras pils ansamblis „Rīgas Pantomīma”. Tā vēsta par cilvēku kā sociālas un saprātīgas būtnes spēju pielāgoties mūsdienu tehnoloģiju bumam un liek aizdomāties par to, kas īsti ir situācijas noteicējs „spēlītē” – tas, kurš spēlē, vai tas, ko spēlē. Mazliet komiska, mazliet filozofiska izrāde, kurā parādīsies gan cilvēka tieksme spēlēties, gan spēles cilvēciskums. Izrādes režisors Andris Apinis.

Foto: Publicitātes

 
Par autoru

Rīts.lv, Latvijas kultūras portāls © 2024 Visas tiesības paturētas