Tweet |
|
Muzejs ir veidojies 40 gadu laikā. Oficiāli tas eksistē kopš 1997. gada – pilnībā pastāvīgi, bez jebkāda valsts atbalsta. Aviācijas muzejs – vienīgais Baltijā un viens no lielākajiem visā Eiropā. Muzejā aplūkojamā padomju aviācijas tehnika ir lielākā, kas atrodama ārpus NVS robežām.
Muzeja pirmsākumi meklējami 1965. gadā, kad tika nodibināts F. Candera Jauno Lidotāju Klubs. Organizatoriskās grūtības tolaik gūlās uz jaunā avioinženiera - Viktora Talpas pleciem, kurš tolaik strādāja Latvijas civilās aviācijas pārvaldē.
Ar laiku klubam parādījās vajadzība ne tikai pēc uzskatāmiem mācību līdzekļiem kā līdz šim, bet arī pēc pašu mācību lidmašīnām, lai varētu veikt mācības dažādās disciplīnās. Aizsardzības ministrija atbalstīja kluba amatpersonu vēlmes un piekrita nodot kluba rīcībā norakstīto lidmašīnu Mig-21US, kas tika atjaunota pašu studentu spēkiem. Tālākajā laikā, nostiprinoties kluba sakariem ar militārpersonām, kluba aviācijas tehnikas daudzums ievērojami palielinājās un papildinājās ar diezgan retiem un pat unikāliem kara lidmašīnu un helikopteru paraugiem.
Pēc PSRS sabrukšanas, kluba finansēšana tika pārtraukta, un radās lielas problēmas ar aviācijas tehnikas izvietošanas vietu. Par laimi, lidostas „Rīga” vadība nāca pretī klubam un piedāvāja savu teritoriju tehnikas izvietošanai. No 1998. līdz 1999. gadam tika veikta tehnikas pārvietošana uz jauno teritoriju un muzeja aprīkošana.
Izveidotājs un pastāvīgais muzeja direktors ir Viktors Talpa. Pēc Irkutskas militārās aviācijas skolas beigšanas 1962. gadā dienējis jūras aviācijas Melnās jūras flotē. Pēc tam strādājis par borta inženieri aviokompānijā Aeroflot un tai pašā laikā vadījis Jauno Lidotāju Klubu.
Aviācijas tehnikas muzejs: aviamuseum.org
Avots: www.latvia.travel