Daugavpils teātrī top gandrīz krimināla komēdija latgaliski “Divejis vyrtuvē, naskaitūt nabašnīku”



Daugavpils teātrī top šosezon jau otrais iestudējums latgaliski, šoreiz - gandrīz krimināla komēdija „Divejis vyrtuvē, naskaitūt nabašnīku” („Divas virtuvē, neskaitot līķi”) Oļega Šapošņikova režijā. Pirmizrāde notiks 25. februārī.

Pasaulē tā ir iekārtots, ka sievietes mīl ar ausīm, bet vīrieši ar vēderu. Un kādēļ gan īsta latgalieša ēdienkartē viens no mīļākajiem ēdieniem nevarētu būt golubci jeb kāpostu tīteņi? Jo tieši kāpostu tīteņi rada ģimenes, mājīguma, siltuma un mīlestības sajūtu. Ja ģimenē šo sajūtu nav, tās tiek meklētas citur. Mīloša māte un meita – lomas, kuras abām varonēm jānospēlē. Dzīvoklī viss spīd un laistās, lai arī remontam un mēbelēm jau nav pirmā svaiguma. Virtuvē virmo siltu kāpostu tīteņu smarža, taču abu attiecībās jūtams savāds saltums un neuzticība. Drīzumā atnāks arī viņš – vienīgais šī vakara izrādes skatītājs –, un spēle varēs sākties.

Tas būs traģikomisks iestudējums par divām sievietēm, kurām liktenis ir iedalījis neveiksmīgas kārtis un apskaužamu spītu pārvarēt visas grūtības, pat ja tās iegriežas nedaudz kriminālā leņķī. Kad uz kārts likta tava nākotne, šķiet, ka izdarīsi visu, un ceri, ka kādu dienu nekas nebūs jānožēlo – ne labais, ne sliktais. Taču par visu ir jāmaksā sava cena, kas reizēm nav prātam aptverama. Kā tādā pasaulē saglabāt pašcieņu un nekļūst par preci pašam?

Izrādes pamatā ir ukraiņu dramaturga Aleksandra Mardaņa luga „Mātes un meitas” (oriģ. - «Дочки-матери»), kuru latgaliski tulkojusi Kristīne Veinšteina. Līdz šim šī luga Latvijā iestudēta arī Valmieras Drāmas teātrī 2012. gadā, toreiz Ineses Mičules režijā. Savu pirmo lugu odesietis Aleksandrs Mardaņs uzrakstījis pirms 20 gadiem; šobrīd viņa lugas jau ir piedzīvojušas vairāk kā 150 iestudējumus 14 dažādās valstīs.

Izrādē piedalās aktrises Kristīne Veinšteina un Agnese Laicāne.

Pirmizrāde – 25. februārī plkst.18.00, nākamā izrāde – 26. februārī plkst.15.00.

Foto: Publicitātes

 
Par autoru

Rīts.lv, Latvijas kultūras portāls © 2024 Visas tiesības paturētas