Festivāls “Skaņu mežs’2024” izziņo otro mākslinieku vilni



4. un 5. oktobrī kultūras ēkā “Hanzas Perons” (Hanzas ielā 16A) notiks eksperimentālās mūzikas festivāls “Skaņu mežs’2024”. Papildus iepriekš izziņotiem māksliniekiem, programmai pievienots arī Ņujorkas noizpanka duets “Deli Girls”, poļu bītmeikeris “2K88”, skaļumā konceptuāli ieinteresēto elektronisko mūziķi Niku Kleinu (Nick Klein), lietuviešu tumšās elektronikas mākslinieku “Undveld” un vācu-filipīniešu skaņu un performanču mākslinieci Tintinu Patroni (Tintin Patrone). Divu dienu biļetes nopērkamas www.bilesuserviss.lv un to cena ir 50 EUR.

Deli Girls (5. oktobrī)

“Deli Girls” ir haotisks, emocionāli pārsātināts noizpanka projekts ar deju un metāla mūzikas elementiem. Tā nemainīgā dalībniece ir vokāliste Denija Orlovska (Danny Orlowski), kas grupas ietvaros sadarbojas ar rotējošu dīdžeju un producentu klāstu, visnesenākajam no tiem esot "Hatechild". Abus apvieno kvīru un autsaideru vērtības, un mākslinieki savai biogrāfijai piebilst: “Nost ar policiju, cietumiem un imigrācijas kontroli!”

“Pēdējo gadu laikā duets “Deli Girls” ir uzņēmies vadību Ņujorkas aizraujošajā noiza scēnā,” raksta medijs “Resident Advisor”. Šis statuss saglabājies jau no 2018. gada, kad žurnāls “PW-Magazine” konstatēja, ka Bruklinas pagrīdes mūzikas subkultūra sastapusies ar grūtiem laikiem koncerttelpu trūkuma dēļ, tomēr grupa “Deli Girls” šajā periodā kļuvusi par “enkuru” visai scēnai, un “plaukst un zeļ”.

Mūzikas apskatniecības portāls “Pitchfork” “Deli Girls” debijas albumu “I Don’t Know How to be Happy” raksturojis kā “niknu atriebes vēstījumu”. “Bruklinas panku pasākumi nav gluži pazīstami ar dejām, taču “Deli Girls” pārstāvētajā andergraunda nišā ķermeņi sāk kustēties,” piebilst medijs.

Visbeidzot, medijs “The Fader” radis asprātīgu skaidrojumu “Deli Girls” atvērtībai pat mūzikas formām, kas dažiem atgādinās bērnību, bet citiem - gluži vienkārši liksies bezgaumīgas: “Līdzīgi kā labākie lielveikalu pop-panka vai ņūmetāla darbi, “Deli Girls” mūzika jums atgādina, kā ir justies neuzvaramiem.”

2K88 (4. oktobrī)

Poļu bītmeikeris “2K88” nonācis “Skaņu meža” redzeslokā, pateicoties dalībai festivāla līdzdibinātajai novatoriskās mūzikas platformai SHAPE+. Mūziķi dalībai platformā pieteica poļu festivāls “Unsound”, kas reizē ir arī atbildīgs par viņa soloalbuma “Shame” publicēšanu 28. jūnijā. “2K88” ir producents, skaņu inženieris un grafiskais dizaineris, kas uzauga deviņdesmitajos un bērnībā aizrāvās ar tā laika ikoniskajiem hip-hopa ierakstiem. Viņš ir radījis ārpusžanru eksperimentālu elektroniku, pagrīdes repu ar projektu "Syny" un reperi "MC Włodi", kā arī Polijas mūzikas topus iekarojošu avant-popu ar dziedātāju "Brodka", taču tieši albums “Shame” un tam piesaistītā koncertprogramma ir uzskatāma par “2K88” definitīvo vizītkarti.

Nika Kleina un Tintinas Patrones jaundarbi (4. oktobrī)

Skaņu mākslinieki un mūziķi Niks Kleins un Tintina Patrone festivāla pirmajā vakarā - 4. oktobrī - prezentēs jaundarbus, kas pasūtīti Eiropas Savienības un Kultūras ministrijas atbalstītā skaņu mākslas projekta “tekhnē” ietvaros. Pēc šo mākslinieku priekšnesumiem “Hanzas Peronā” divu dienu garumā būs aplūkojamas skaņu mākslas instalācijas.

Tintina Patrone (Tintin Patrone) ir vācu-filipīniešu skaņu un performanču māksliniece, kuras aizrautība ir mākslas, skaņas un eksperimentālu izteiksmes formu sapludināšana. Viņas radošās darbības fokuss ir mūzikas vizuālie aspekti, atainojot personisko un sociālo eksistenci. Iesaistot robotus un mākslīgo intelektu, Patrone izaicina iedibinātos priekšstatus par cilvēka subjektivitāti un fizisko klātbūtni. Izmantojot, cita starpā, trombonu un modulācijas ierīces, viņa veido skaņu ainavas ar noturīgiem toņiem, aicinot klausītājus kontemplatīvā atmosfērā.

Niks Kleins (Nick Klein) tiecas utilizēt enerģiju, kas rodas skaņas un vizuālās mākslas mijiedarbībā, reizēm pievēršoties šī procesa sociālajam potenciālam. Tāpat Kleinam tīk troksnis, ēdiena gatavošana, socializēšanās fiziskajā pasaulē, ieraksti, bāri, sintezatori un komēdijas. Šobrīd mākslinieks dzīvo Berlīnē. Tiek minēts, ka viņa darbos skaļums tiek uzlūkots un uzsvērts kā mākslinieciska izpausmes forma.

“Nika Kleina ierakstu viscerālo dabu nav iespējams viegli atdarināt,” raksta “Miami New Times”. “Tas ir pateicoties viņa darbam ar tekstūru, skaļumu un ieraksta metodēm: Kleina rokās materiālu izmaina medijs.”

Undveld (5. oktobrī)

Festivālu “Skaņu mežs’2024” noslēgs lietuviešu tumšās elektroniskās mūzikas projekts “Undveld”, kura daiļradē saskatāmi ambientās un trokšņu mūzikas elementi, kā arī tehno un industriālā mūzika. “Undveld” mūzika tikusi publicēta virknē Lietuvas pagrīdes mūzikas izdevniecību, tostarp “static motion”, kas fokusējas uz “drone” mūziku un eksperimentālo tehno, “Amulet of Tears”, kas kūrē savas publikācijas vairāk pēc noskaņas, nevis žanriskiem apsvērumiem, kā arī “Male Activity” un “offworldcolonies ltd.”. “Undveld” diskogrāfija kalpo par daudzpusīgu ieskatu Lietuvas eksperimentālajā elektroniskajā mūzikā, un demonstrē projekta estētisko mērogu no minimālistiskas un meditatīvas mūzikas līdz saspringtai un abrazīvai.
Par autoru

Rīts.lv, Latvijas kultūras portāls © 2024 Visas tiesības paturētas