Tweet |
|
Arī mākslā jāprot pārdot, runājot par Ventspils koncertzāles radošā kursa maiņu, sacīja Ventspils pilsētas domes politiķis Aivars Lembergs.
Intervijā “Ventas Balss” Lembergs skaidroja, ka “mākslā, tāpat kā jebkurā jomā, pārdošana ir vājā vieta. Pat vislabākos ābolus jūs nepārdosiet bez mārketinga.”
Viņa ieskatā, vadībai ir jākļūst modernākai: “Nepietiek, ka laikmetīgs ir pats kultūras notikums, arī mārketingam ir jābūt laikmetīgam! Piedāvājums ir milzīgs,” norāda Lembergs.
Viņš arī pasvītro, ka koncertzāle Latvija nav nostrādājusi nevienu pilnasinīgu sezonu: “Ir pārsteidzīgi izdarīt jebkādus tālejošus secinājumus. Turklāt mūsu gadījumā tā ir ne tikai koncertzāle, tā ir Mūzikas vidusskola 130 audzēkņiem un Mūzikas skola 450 bērniem, arī Mūzikas bibliotēka un skaņu ierakstu studija. Tā skan gandrīz katru dienu! Mūsu Mūzikas vidusskola ir ārkārtīgi moderna un pieprasīta.”
Savukārt vaicāts, vai no Ventspils vadošās partijas puses ir bijis aicinājums veidot Eiropas līmeņa programmu, interesantu starptautiskajai auditorijai, Lembergs atbild noliedzoši: “Tādu norādījumu nebija. Magone prezentēja savu redzējumu. Tas bija sabalansēts saturs, kurā bija visi mākslas žanri, kuriem nepieciešama dabīgā koncertzāles akustika. Politiskais formulējums bija, ka koncertzālē galvenais akcents ir uz akustiskiem kultūras pasākumiem. Savukārt visam, kas ir uz apskaņošanu, vieta ir teātra namā Jūras vārti. Akcents uz starptautisko kultūras tūrismu nebija. To var radīt tikai ar laiku, to nevar ne mēnesī, ne gadā, pat ne piecos gados. “
“Kaut gan, kad koncertēt brauc izcilā ērģelniece Iveta Apkalna, ja laicīgi būtu pienācīgs mārketings, pie mums brauktu ne tikai no Latvijas, brauktu arī no citām valstīm. Kamēr mārketings tiks ignorēts, nekāda veiksme nespīdēs. Nedrīkst būt tehnokrātiska pieeja kultūras notikumu organizācijā,” uzskata Lembergs.
Kā zināms, darba attiecības pēc "abpusējas vienošanās" ar koncertzāli "Latvija" pārtraucis tās līdzšinējais mākslinieciskais vadītājs Miks Magone.
Foto: Ventspils hronikas arhīvs