Oktobrī notiks ikgadējais “Rudens kamermūzikas festivāls”



VSIA “Latvijas Koncerti” rīkotais “Rudens kamermūzikas festivāls” norisināsies Rīgā no 8.-14. oktobrim. Ar krāšņām koncertprogrammām festivālā uzstāsies gan Latvijas, gan ārvalstu mākslinieki. Festivāla kulminācija būs viens no pasaulē atzītākajiem stīgu kvartetiem - “Quatuor Ébène” no Parīzes. Klausītājus iepriecinās atraktīvais duets “deGlosa”, ar jaundarbu pārsteigs trio “Art-i-Shock” un ar spožu programmu festivālu noslēgs kamerorķestris “Sinfonietta Rīga” diriģenta Klemensa Šulta vadībā.

“Rudens kamermūzikas festivālu” atklās Parīzē mītošie “Gramophone” balvas 2022. gada laureāti un 2023. gada nominanti – stīgu kvartets “Quatuor Ébène”, kas ir viens no pārsteidzošākajiem mūsdienu kameransambļiem! Ar izsmalcinātu uzdrīkstēšanos viņi spēj iegremdēties visdažādāko laikmetu akadēmiskās mūzikas dzīlēs un vienlīdz viegli pārvērsties arī šarmantā džeza ansamblī. 8. oktobra vakarā “Lielajā ģildē” izskanēs krāšņa festivāla atklāšanas koncertprogramma – pastorāli gaišais Jozefa Haidna kvartets, lakoniski spriegotais un uzreiz pēc sacerēšanas starptautiski godalgotais Bēlas Bartoka Trešais un Franča Šūberta emocijām piesātinātais 15. stīgu kvartets.

12. oktobrī “Mazajā ģildē” koncertprogrammā “Šūberts, Mocarts, Britens. Čuksti un vēsmas” uzstāsies altists Dāvis Sliecāns un pianists Aleksandrs Kalējs. Abu saspēle uz skatuves dēļiem rūdīta jau vairāku gadu garumā, bet “Rudens kamermūzikas festivālā” viņi debitēs kā duets “deGlosa”, vedinot domāt par kamermuzicēšanu kā iespēju saprasties bez vārdiem un spēlē apvienot radošu gara brīvību ar restauratora cienīgu pietāti pret skaņu materiālu. Koncertā skanēs ukraiņu vecmeistara Valentīna Silvestrova gaismas caurspīdētā “Epitāfija”, trausla skaistuma un vieglas melanholijas cauraustā Franča Šūberta “Arpeggione”, vēl tikai zēnības gados prasmīgi veidotā Volfganga Amadeja Mocarta sonāte un Bendžamina Britena kamermūzikas šedevrs, kurā dzirdam dialogu ar renesanses meistaru – mūzikas un skumju alķīmiķi Džonu Doulendu.

13. oktobrī “Spīķeru koncertzālē” jaunā sastāvā, ar jaunu atvēzienu uz skatuves atgriezīsies trio “Art-i-Shock” – Guna Šnē, Agnese Egliņa un Guntars Freibergs. Viņi piedāvās novērtēt Pētera Vaska senāk sarakstītus opusus, kuros jauna cilvēka degsme eksperimentēt lejas vienkop ar nobrieduša skatiena dziļumu. “Art-i-Shock” spēlēs Pētera Vaska Tokātu un “Trīs skatienus” bezgalībā, kam brīvā pieraksta dēļ nekad nebūs divu vienādu lasījumu. Un Pēterim Vaskam līdzās – trīs komponisti, kas savulaik bijuši meistara mācekļi. Avotdzidras skaņas mijas ar trauksmainiem zibšņiem un izteiksmīgiem sitaminstrumentu solo Andra Dzenīša “Nimbus” skaņurakstā, Platona Buravicka “Voltāžā” atskaņas no kuģu remonta rūpnīcas savijas ar rokmūzikas jaudu un enerģisku apliecinājumu cilvēka radošajai dzirkstij, bet svaigu partitūru trio mūziķiem veltījis ļoti talantīgais jauneklis Aleksandrs Avramecs, kura “Lunar Shadows” šajā koncertā piedzīvos pirmatskaņojumu.

Savukārt, 14.oktobrī “Lielajā ģildē”, festivāla noslēguma koncertā uz vienas skatuves pirmoreiz tiksies diriģents Klemenss Šults un “Sinfonietta Rīga” mūziķi, kopīgi izdziedot gan mūsdienu britu eklektiķa Tomasa Adesa angļu jūrnieku dziesmu iedvesmoto partitūru, gan kuģojot uz Jozefa Haidna gleznieciski tēlotu neapdzīvotu salu. Negaidītus pavērsienus varam sagaidīt arī Vīnes kultūrdzīvē vētrainas emocijas savulaik raisījušajā Ludviga van Bēthovena “Otrajā simfonijā”, bet kopā ar arfisti Ievu Šablovsku un obojistu Egilu Upatnieku izgaismosies šī gada jubilāra, poļu modernista Vitolda Lutoslavska fascinējoši tēlainā “Dubultkoncerta” skaņu dzīles.

“Rudens kamermūzikas festivāla” patrons – komponists Pēteris Vasks.

Festivāls notiek ar Latvijas Republikas Kultūras ministrijas, Valsts Kultūrkapitāla fonda un Francijas institūta atbalstu.

Biļetes ir iespējams iegādāties „Biļešu paradīze“ kasēs un internetā.

Foto: Publicitātes

 
Par autoru

Rīts.lv, Latvijas kultūras portāls © 2024 Visas tiesības paturētas