Jau vienpadsmito gadu notiks festivāls „Baroka mūzikas dienas Rēzeknē”



No 14. līdz 20. septembrim šogad jau vienpadsmito gadu senās mūzikas mīļotājus priecēs tradicionālās Baroka mūzikas dienas Rēzeknē, programmā piedāvājot kamermūzikas koncertus, meistarklases un operas uzvedumu čehu baroka mūzikas tematikā.

Šī gada Baroka mūzikas dienas veltītas čehu baroka mūzikai – skanēs čehu mūzika un valoda, būs klausāmi čehu mākslinieki. Festivāls „Baroka mūzikas dienas Rēzeknē” ir unikāls notikums gan Latvijas, gan pasaules mērogā – festivāla misija vienmēr bijusi sniegt klausītājiem iespēju dzirdēt skaņdarbus, kas rokrakstu formā gadsimtiem ilgi gulējuši bibliotēku plauktos, te skan mūzika, kas „klusējusi” vairāk nekā 200 vai 300 gadus. Arī šogad Baroka mūzikas dienas no aizmirstības cels gaismā skaņdarbus, kas gan šodienas klausītajam, gan pašiem mūziķiem būs pirmatklājums.

Festivāla atklāšanas koncertā 15. septembrī Latgales vēstniecības GORS Mazajā zālē «Zīdaste» uzstāsties čehu pianiste Alena Henigova.

Čehu mūziķe Alena Henigova (Alena Hönigová) Baroka mūzikas dienu Rēzeknē interesentiem sniegs iespēju pirmo reizi Latvijā dzirdēt vēsturiskas klavieres, angļu darbnīcas „John Broadwood and Sons” 19. gadsimta pirmās puses oriģinālinstrumentu, kurš kopā ar mūziķi īpaši uz Rēzekni ceļos no Čehijas. Šī angļu darbnīca ir viena no senākajām un prestižākajām klavieru ražotājām pasaulē.

Klaviermūzikas koncerta programmā izskanēs čehu komponista Jana Ladislava Dušeka (Jan Ladislav Dussek, 1760–1812) skaņdarbi klavierēm.

Alena Henigova (Alena Hönigová) absolvējusi Prāgas Mūzikas akadēmiju Giedres Luškaites-Mrazkovas un Zuzannas Ružičkovas klavesīna klasē. Tālāk studējusi klavesīna un vēsturisko klavierspēli, kā arī ģenerālbasu un improvizāciju Bāzeles Senās mūzikas augstskolā Schola Cantorum Basiliensis pie Andrea Markona, Eduardo Torbianelli un Jespera Kristensena. Pēc studijām astoņus gadus strādājusi par koncertmeistaru Schola Cantorum Basliensis.

2002. gadā Alena Bāzelē nodibināja grupu "Muscadin", ar kuru iestudēja mūsdienu komponista Borisa Joffes operu senajiem instrumentiem "Estere" un ierakstīja Salomones Rossi vokāli intrumentalās programmas un Nikolo Jomelli kantāšu kompaktdiskus.

Sevišķu vietu mūziķes aktivitātēs ieņem vēsturiskās klavieres. Alenai Henigovai pieder 19. gs. pirmās puses angļu darbnīcas „John Broadwood and Sons” flīģelis, ar kuru viņa bieži dodas koncertceļojumos pa Čehiju, Vāciju, Šveici un Austriju un kurš skan arī Johana Ladislava Dušeka klavierdarbu ieskaņojumā. Šis, šodien nepietiekoši novērtētais mūziķis, bijis sava laika spilgtākais Bohēmijas pianists – tikai Parīzē un Vīnē vien viņa darbi tika izdoti 20 nošu izdevniecībās.

Sešas sezonas Alena Henigova bijusi mākslinieciskā vadītāja koncertsērijai Bāzeles Sv. Leonarda baznīcā, bet kopš 2011. gada viņa organizē koncertciklu visa gada garumā Dominikāņu klostera Reflekorijā Prāgas vecpilsētā un ikvasaras Senās mūzikas festivālu Jezežī pilī Čehijas ziemeļos, grāfa Maksimiliāna Lubkovica rezidencē, kur 1804. gada vasarā notika Bēthovena Trešās simfonijas pirmatskaņojums privātā gaisotnē, pusgadu pirms publiskā pirmatskaņojuma Vīnē.

Foto: Publicitātes

 
Par autoru

Rīts.lv, Latvijas kultūras portāls © 2018 Visas tiesības paturētas