Jutekliskums mijas ar vardarbību – operas “Toska” trilleris ar Kristīni Opolais titullomā



“Opera “Toska” Martina Kušeja režijā viennozīmīgi pārbauda manas aktiermeistarības robežas, tā ir pilna ar sakāpinātām emocijām un provocē skatītāju – īsts operas trilleris,” stāsta operdziedātāja Kristīne Opolais.

Izcilā Džakomo Pučīnī “Toska” operas jaunā iestudējuma translāciju kultūras baudītāji varēs redzēt uz lielā ekrāna jau 4. februārī kinoteātrī “Splendid Palace”.

Izrādes režisors ir Martins Kušejs. Viņš ir otrā vecākā Nacionālā teātra Eiropā un Austrijas galvenā teātra, Vīnes Burgteātra, direktors. Kopš 1987. gada iestudē izrādes lielākajos vācu teātros, kā arī ir darbojies Itālijā un Slovēnijā.

“Savulaik tikšanās ar režisoru Martinu Kušeju nospēlēja nozīmīgu pagriezienu manā starptautiskajā karjerā, viņa režija vienmēr ir diskusiju raisoša, skarba un provokatīva. Antonīna Dvoržāka “Nāra” iestudējums sacēla kājās visu Eiropu. Un, nu, mums tas izdevās atkal,” tā Opolais.

Izrādes “Toska” darbība norisinās Romas laikā, kad Napoleons iebruka Itālijā. Operdziedātāja Florija Toska cīnās par savu mīļoto Kavaradosi un trīs cēlienos izdzīvo traģisku stāstu par mīlestību, iekāri, slepkavībām un politiskām intrigām.

Savu pirmizrādi opera piedzīvoja 1900. gada 14. janvārī Romā. Pirmie veiksmīgie panākumi sekoja divus mēnešus vēlāk pēc pirmizrādes Milānā. Kopš tā laika “Toska” ir bijusi operas repertuāra sastāvdaļa un līdz pat šai dienai nav zaudējusi savu popularitāti.

Operdziedātāja stāsta, ka jauno operas iestudējumu kultūras baudītāji Vīnes teātrī uzņēma ar patiesām emocijām. “To translēja arī Austrijas televīzijā, taču tagad šāda iespēja ir arī tepat, Rīgā, uz lielā ekrāna. Arī es būšu klāt un šoreiz iejutīšos sev neierastā, skatītāja, lomā. Katrs, kurš vēlas pievienoties, laipni aicināts, taču bērnus gan šoreiz aicinām atstāt mājās” uzsver Opolais.

Foto: Publicitātes

 
Par autoru

Rīts.lv, Latvijas kultūras portāls © 2024 Visas tiesības paturētas