30. martā plkst. 19 00 Lielajā Ģildē Liepājas simfoniskais orķestris ar koncertu “Il mio Paradiso” noslēgs Latvijas jaunās mūzikas dienas. Koncerta un arī visa festivāla lielākā intriga – izcilā latviešu komponista Gundara Pones (1932-1994) baleta “Mana Paradīze”pirmatskaņojums! Komponists par savu pēdējo mūža darbu stāstījis: “Mans uzdevums bija atrast Rīgas bulvāra īpatnējo muzikālo skaņu, kas ir tikpat autentiska kā Berlīnes, Parīzes un Romas bulvāru skaņas, bet atrodamas tikai Rīgā. Vienlaicīgi es domāju, ka būtu skaisti atstāt šādu darbu kā mantojumu manai dzimtajai pilsētai. Atrast Rīgas bulvāra noslēpumainos toņus un ritmus man palīdzēja šī bulvāra tribūns – Aleksandrs Čaks. Dzejnieka radītie tēli izmantoti ļoti brīvā veidā, bet mana sintēze – Rīgas pašpuikas, kas pāraug sevi, savu vidi un kļūst par mūžības skartiem – bez Čaka nebūtu iedomājama.” Gundaris Pone kaldina Rīgas bruģi tādos ritmos, kur kaleidoskopiskā trakumā savijas visdažādākās dejas – gan tango, galops, čarlstons, maršs, gan latviešu tautas dziesmu melodijas, gan fūga par Gaudeamus igitur tēmu. Komponista darbu pie baleta orķestrēšanas pārtrauca nāve, taču orķestra krāsās baleta materiālu ietērpis izcilais orķestrācijas meistars Vilnis Šmīdbergs. Baleta “Mana paradīze” iedzīvināšana horeogrāfijā vēl gaidāma nākotnē, taču tā pirmatskaņojumu bagātinās aktiera Gundara Grasberga stāstījumi.
Ja Gundaris Pone meklē Rīgas bulvāru īpatno skanējumu, tad Pēteris Butāns darbā Vox humana tieši pretējo – cilvēka un dabas pirmsākuma skaņu, tautas tradīcijas, metafizisko sākotni. Kā skaidra avota ūdens lāsi komponists simfoniskajā partitūrā ieaudis latviešu tautas melodiju, kas dziedama tautas dziedonei. To koncertā atskaņos Kristīne Kārle-Puriņa. Koncerta rezumējums – Romualda Grīnblata 5. simfonija – vērienīgs, apokaliptiskās krāsās gleznots darbs, kas pilnasinīgi atklāj simfoniskā orķestra spēku.